Truineer Nieuws melden?

Vaak verguisd, maar nu breekt onze watcher een lans voor Leo Kokubo

Laat ons eerlijk wezen. STVV beleefde gisteren tegen La Louvière een moeilijke namiddag en speelde zowel volgens Vrancken als volgens Vanwesemael de slechtste match van het seizoen. Gelukkig was er deux ex machina Goto en -laat ons eerlijk wezen- reddende engel Leo Kokubo. De door supporters vaak (en misschien ook terecht) verguisde keeper speelde een berematch, misschien wel zijn beste match sinds zijn verblijf op Stayen. Musliu, het sluitstuk bij uitstek in de rangen van de kanaries liet er geen twijfel over bestaan: “we moeten Leo bedanken”, zei die na de match. Hopelijk is De Japanse doelman nu helemaal vertrokken. Onze watcher, Philip Kevers, duimt voor hem en hoopt dat de supporters ook pal achter hun doelman gaan staan.

© Foto STVV

Wie er de day after de Vlaamse en Waalse pers, en bij uitbreiding, de Japanse pers op na pluist kan er niet omheen. Goto gaat met zijn winning-goal natuurlijk met de titel ‘man of de match’ lopen, maar ook doelman Kokubo deed een gooi naar deze titel, met reddingen in de eerste en tweede helft, zelfs tegen twee geïsoleerde speles van La Louvière voor hem, maar zeker ook met zijn ultieme redding vlak voor tijd. Leo stond deze keer pal. En dat is goed voor hem en voor STVV. Want zo werd ook een niet zo geweldige match over de streep getrokken, wat op zich bijzonder goed is voor het vertrouwen van elke kanarie. Natuurlijk beseft ook onze watcher dat één zwaluw niet de lente maakt, maar toch. Als het goed is, uitstekend zelfs, mag het ook een keer gezegd worden.