De soldaten van weleer beleefden een geweldige dag. “Wij waren allen soldaat van de zogenaamde UDA-VVE (Vliegveldverdedigingseenheid, zeg maar luchtcommando’s) en 52 jaar geleden, zowel overdag als ’s nachts, actief bij vliegveldbewaking”, vertelt Ivo Breesch. “We beleefden er een geweldige tijd en straffe verhalen werden dan ook opgedist. De reünie ving aan met een drink & etentje in de V-Bar. Daarna volgde een bezoek aan het ‘historisch centrum van de luchtmachtbasis Brustem’. Tot slot kregen we een zeer interessante rondleiding op DronePort dat ligt op ‘ons’ voormalig vliegveld (dat in 1996 sloot).”
