De campagne maakt gebruik van een krachtig visueel contrast tussen een skelet en een levend model, wat symbool staat voor de unieke dynamiek en realisme die levende modellen aan onze kunststudenten bieden. “Door dit creatieve concept willen we de aandacht vestigen op de waarde van levend modeltekenen als essentieel onderdeel van artistieke ontwikkeling. We begrijpen dat sommige mensen het gebruik van een skelet als beeldspraak als ongebruikelijk kunnen ervaren. Onze intentie is echter om op een innovatieve en opvallende manier het verschil te benadrukken tussen statische objecten en de inspirerende aanwezigheid van levende modellen”, vertelt Eric Goossens, directeur van AHbeeld. “De academie staat voor creatieve vrijheid en innovatie en moedigt altijd gedurfde en vernieuwende concepten aan in onze artistieke praktijk. Wij geloven dat deze campagne deze waarden perfect weerspiegelt.”
Academie start campagne om levende modellen te werven
De Academie Haspengouw Beeld lanceert de campagne “Gezocht: levend model”. Met deze actie wil de academie het belang van levend modeltekenen in de kunstwereld benadrukken en naaktmodellen werven.