Geslaagde opener voor opstart pop-up concept
Ook organisator Peter Onkelinx blikt tevreden terug. “VIKTOR heeft ons nog gebeld om te vragen welke leeftijden we mochten verwachten, hij was goed voorbereid. We zijn goed gestart. Dit concept staat of valt bij mooi weer. Het ziet er voor vandaag (zondag) al niet slecht uit met 17 graden en zon. Onze infrastructuur is nu ook iets meer aangepast aan het mindere weer, dus altijd goed weer in onze bar.”
Succesvolle lancering van het ‘Pinkske’
Na de lancering afgelopen donderdag van het ‘Pinkske’ in een Bloesemboerke wou iedereen wel eens proeven ervan. Het ‘Pinkske’ is een verwijzing naar hoe sinds mensenheugenis pintjes besteld worden aan de toog en de naam is mooi ingepakt in bloesem op het bloesemboerke met gouden rand. De gouden rand staat voor kwaliteit, maar ook voor respect voor onze boeren in de “Zee van de Landbouw”. Mike van Brouwerij Wilderen is trots: “Het ‘Pinkske’ is niet alleen de juiste toevoeging aan het assortiment, maar ook een viering van onze gezamenlijke toewijding aan onze traditie om de bloesemtoeristen allebei warm te onthalen. Deze pils van 5% is een pint zoals een pint hoort te zijn: zacht, dorstlessend en 100% natuurlijk.”
Streekshop nieuw geïntegreerd in het concept
Naast deze primeur zal de BelOrta Bloesembar dit jaar ook een StreekShop introduceren, op verzoek van de vele toeristen die de bar bezoeken. Deze winkel zal een selectie bieden van zo’n 100 lokale producten, variërend van verse producten tot gadgets en dranken. Een unieke kans voor bezoekers om de smaken van het gebied rechtstreeks van het veld te ervaren en mee naar huis te nemen.
Reserveringen voor het restaurant, de bloesembarbecue en de ontbijten met gegidste wandeling zijn al enige tijd mogelijk en lopen goed. Voor meer informatie en reserveringen kunnen bezoekers terecht op www.bloesembar.com, waar alle details te vinden zijn over dit unieke stukje Haspengouwse gastvrijheid.