Truineer Nieuws melden?

Vandaag is STVV 100 jaar

Het is zo ver, vandaag 23 februari is STVV 100 jaar. Die historische gebeurtenis laat Haspengouw duidelijk niet onberoerd, ervaart Bert Stas (brand manager STVV): “Sociale media worden overspoeld met uitingen van clubliefde, supporters delen massaal en spontaan hun mooiste herinneringen.

© STVV

Deze heuglijke dag laten de Kanaries niet onopgemerkt voorbijgaan: samen met enkele Bekende Kanaries roepen ze iedereen op om zich op de verjaardag in het geel-blauw te kleden.

Tickets vliegen de deur uit. En ook ondernemers tonen hun sympathie voor de Kanaries. Tientallen bedrijven pasten de kleur van hun logo aan naar geel-blauw. En er werden zelfs STVV-patisserie, STVV-ijsjes en … STVV-schokdempers ontwikkeld. Kortom, het enthousiasme rond 100 jaar STVV neemt almaar grotere proporties aan.”

Oproep van Bekende Kanaries

De aanzwellende geel-blauwe golf belooft Haspengouw morgen helemaal te overspoelen. Want vandaag roept een hele reeks ‘Bekende Kanaries’ iedereen op om zich morgen in het geel-blauw te kleden. “Je zal moeilijk kunnen ontkomen aan deze oproep”, glimlacht Jochen Fréderix (content creator bij STVV). Vanmiddag lanceerden Daphné Nivelles, Ward Lemmelijn, Kristof Duchateau (aka Benny Su), Gunther Dauw, Mieke Claes, Eline Dessers, Ingrid Kempeneers, Niele Dams en Jan Moers hun boodschap gelijktijdig op social media. Op die manier willen we zoveel mogelijk Kanaries motiveren om morgen hun mooiste geel-blauwe outfit uit de kast te halen. De STVV-medewerkers zullen zelf alvast het goede voorbeeld geven. Zo inspireren we iedereen om in de clubkleuren naar het werk, naar school, naar de winkel, … te gaan.”

Stormloop in de Fanshop

Dat de supporters popelen om gehoor te geven aan de oproep, bleek de voorbije dagen alvast in de Fanshop. “We hebben nog nooit zoveel vlaggen verkocht als deze week”, aldus de drukbezette merchandisingverantwoordelijke Jarno Stippelmans. “De vlaggen waren al sinds het begin van het seizoen verkrijgbaar, maar plots vlogen er een 300-tal exemplaren de deur uit. De vraag was zelfs zo groot dat onze voorraad eventjes uitgeput geraakte.”