Truineer Nieuws melden?

Fruitsnacks bekroont bedrijven met Award en het Healthy Workplace-label

Na zelf in de prijzen te vallen als Limburgse KMO van het jaar, lanceert Fruitsnacks hun eigen Healthy Workplace-label én de allereerste Fruitsnacks Awards. De leverancier van fruit op het werk wil zo bedrijven aansporen om naast gezonde voeding op het werk verder in te zetten op gezondheid en welzijn.

Een dankjewel voor het jarenlange vertrouwen

“Bedrijven mogen trots zijn op de inspanningen die ze leveren om van hun werkplek een gezonde werkplek te maken. Om dat uit te kunnen dragen introduceren we het Healthy Workplace-label.” zegt zaakvoerder Roel Paesmans. De eer voor een van de eerste labels, die was voor een van de allereerste klanten van Fruitsnacks, e-power. “Zelf vinden we het heel interessant dat we met dit label nog een nieuwe manier hebben om aan sollicitanten te tonen wat het inhoudt om bij e-power te werken. We zijn al vroeg gestart met initiatieven zoals een fitness room en het fitste bedrijf. Toen we Karel leerden kennen in een ondernemingsclub in 2006 was het vanzelfsprekend om te starten met fruit op het werk. We hadden niet verwacht dat we 16 jaar later in de bloemetjes of beter gezegd in het fruit gezet zouden worden.”, vertelt Luc Heylands van e-power.

Met de war on talent, die alsmaar sterker wordt, wil Fruitsnacks met dit label een tool geven aan bedrijven om kenbaar te maken dat deze bedrijven werken aan de gezondheid van hun medewerkers. “Fruit op het werk is een troef geworden die bedrijven zeker kunnen gebruiken om nieuwe profielen aan te trekken. Het valt ons op dat sommige jonge medewerkers meteen verwachten dat er fruit ter beschikking wordt gesteld op het werk.”, zegt zaakvoerder Karel Paesmans. Het is ook dankzij het lobbywerk van Karel dat fruit op het werk een aantal jaren geleden fiscaal aftrekbaar werd. Sinds de eerste leveringen in 2006 zijn veel bedrijven gestart met fruit op het werk. Fruitsnacks telt ondertussen 3200 klanten. Stuk voor stuk bedrijven die willen zorgen voor een gezond tussendoortje voor hun medewerkers.

“Fruit, dat staat vaak in een hoekje op het werk. Van de keuken tot ergens in het kantoorlandschap. Mensen die het bedrijf niet kennen zijn zich vaak niet bewust van het feit dat er een gezond tussendoortje staat te wachten voor de medewerkers. Met het label willen we bedrijven helpen om zich te profileren als een gezonde werkplek.”, zegt Roel Paesmans. Het label voorzien ze zowel in stickervorm als digitaal. Ze geven de bedrijven dus de kans om het label offline en online te tonen aan hun doelpubliek.

Ook de allereerste Fruitsnacks-Award werd uitgereikt

Wie het Fruitsnacks-label krijgt, kan een volgende uitdaging aangaan om genomineerd te worden voor de Fruitsnacks Awards. Hierbij wil Fruitsnacks het gezondheidsbeleid van bedrijven in de kijker zetten. “Een gezonde werkplek, dat is meer dan een gezonde snack. Wij willen bijdragen aan het creëren van een gezonde werkplek en zetten daarom het totale gezondheidsbeleid van onze klanten in de kijker met deze award.” vertelt Roel Paesmans. Om kans te maken op die award moeten bedrijven een fruitige teamfoto insturen en aan Fruitsnacks beschrijven wat hun gezondheidsacties zoal inhouden.

Het bedrijf dat dit jaar de Fruitsnacks Award kon bemachtigen was Antwerp Space. “Wij zijn heel erg trots en dankbaar dat we de allereerste Fruitsnacks Award hebben gewonnen. Voor onze medewerkers is dit belangrijk. Vaak leggen ze de lat heel erg hoog voor zichzelf en met deze Award willen we hen bevestigingen dat het ook plezierig mag zijn op het werk.” zegt Office Manager Mai Vu. TE Connectivity kon de publieksprijs in de wacht slepen door het meeste vind-ik-leuks te verkrijgen via de sociale media van Fruitsnacks.

Dit jaar werd het label getest bij een kleinere groep klanten. In 2023 rolt Fruitsnacks het label uit voor alle klanten die minstens 1 jaar lang fruit voor hun medewerkers voorzien!

Over Fruitsnacks
Fruitsnacks is al meer dan 15 jaar dé leverancier van fruit op het werk. Dat doen ze bij meer dan 3200 bedrijven in België. Ondertussen zijn ze ook actief in Luxemburg, Nederland én Duitsland. Het familiebedrijf is trots om te kunnen zeggen dat de appels en peren in de fruitmanden van eigen teelt zijn. Daarnaast bieden ze ook Logofruit®, Fruittaps en soepen aan.