Succesvolle boostereditie van de BelOrta Bloesembar
“Het was drie jaar geleden dat we ons concept mochten realiseren. We telden in totaal 40.000 bezoekers waarvan 8.000 mensen de Blauwe Vogel-wandeling hebben gewandeld. Haspengouw Culinair was ook een groot succes: 500 deelnemers en deze avonden waren op minder dan week uitverkocht.”
Zonder landbouw, geen BelOrta Bloesembar
“Aangezien we ons aan de ‘Zee van de Landbouw’ bevinden willen we graag de landbouw bedanken. Zonder het harde werk van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat is het onmogelijk om te genieten van de landschappen vanaf de bar of vanop de wandeling. Wij hopen dat alle stakeholders rekeninghouden met de verzuchtingen die er in de landbouwsector heersen en er voldoende en nog meer geluisterd wordt als er beslissingen genomen worden in bepaalde dossiers”, klinkt het vastberaden bij de organisatie.
Dank aan de landbouw, partners, medewerkers, buurtbewoners, land en leveranciers
“We willen ook iedereen bedanken voor hun samenwerking aan dit lente-concept. Dit concept stopt bij het einde van de lente aangezien het een lente-bar is. Wij organiseren geen zomerbar omdat we ons specifiek op het bloesemtoerisme richten. Wij wensen andere organisatoren heel veel succes met de organisatie van hun zomerbar. Zo openen Ruben Robeyns en Jerome Fontaine 25 mei Le Jardin du Commendeur in het Kasteel van Ordingen. Wij wensen hen alvast heel veel succes toe.”