Loyaal Lokaal

De Stad Sint-Truiden start een groots opgezette campagne op om de lokale handel te steunen onder de noemer ‘Loyaal Lokaal’. Zo worden foto’s van lokale handelaars in borden van de firma Decaux geplaatst.

“En of we trots zijn op het resultaat! Onze eigen handelaars, warm en authentiek als ze zijn op een échte affiche in de borden van wereldspeler in de reclameborden JC Decaux, dat is nooit eerder gezien”, zegt schepen van Citymarketing Hilde Vautmans. “Wij willen onze lokale handelaars echt zoveel mogelijk ondersteunen. Ze verdienen dat, niet alleen door de moeilijke corona maanden die achter ons liggen maar ook omdat ze dag in dag uit alles geven voor onze shoppers, onze inwoners én onze bezoekers. En, omdat het niet eenvoudig is op te boksen tegen het grote online gebeuren, al hebben we onze eigen winkels tijdens de pandemie op dat vlak gigantisch creatief aan de slag zien gaan. Sint-Truiden telt vele knappe boetieks, fijne winkeltjes, hotspots van alle soort, onze stad is dé shopstad bij uitstek voor wie van gezelligheid, persoonlijk advies en warmte houdt. We moeten dit meer onder de aandacht brengen.”

Authentieke portretten van lokale handelaars
“Het idee voor deze prachtige campagne ontstond nadat we beslist hadden om de borden van JC Decaux breder te gaan gebruiken in onze stadskern. We wilden een mix van de gekende betalende grote spelers én de authenticiteit van onze eigen handelaars. We deden via Shop & The City een eerste oproep bij de handelaars die aangesloten zijn, maar we staan open voor iedereen die mee wil doen. Meer dan 50 handelaars nemen deel aan de actie en dat aantal neemt elke dag nog toe. De campagne zal maanden lopen, elke handelaar krijgt gedurende drie weken vier borden ter beschikking. De gerenommeerde fotograaf Luc Dalemans zorgt voor de authentieke portretten van onze winkeliers die trots in of voor hun winkel staan te schitteren”, vertelt schepen van Citymarketing Hilde Vautmans.


Tentoonstelling


Gelijklopend met de borden in de stad zullen de affiches van diezelfde handelaars ook geëxposeerd worden in de foyer van CC de Bogaard zodat iedereen kan zien wat een pracht onze stad in huis heeft. De foyer is elke weekdag open van 12-18u en op zaterdag van 10-16u.

Verdubbel je kans op een superprijs


En er is nog meer. Shop & The City brengt voor deze speciale gelegenheid een unieke actie. “Wie Sint-Truiden kent weet dat hier een heel jaar door leuke prijzen te winnen zijn met de Shop & The City kaart. Wie scant bij deze handelaars tijdens hun campagneweken maakt dubbel zoveel kans op de maandelijkse superprijs van Shop & The City! Je ontvangt de dubbele punten bij deze handelaars tijdens hun affichage van drie weken”, zegt schepen van Middenstand en handel Johan Mas.

“En ten slotte zullen alle affiches verder verhaal krijgen via onze sociale media én de website van Shop & The City. Hier lees je de verschillende verhalen van de handelaars. Met dit initiatief willen we de Truiense handelaars natuurlijk ook uitdrukkelijk bedanken om te ondernemen in Sint-Truiden. Hun passie vandaag is bepalend voor onze toekomst als ondernemende handelsstad!” besluit schepen Hilde Vautmans.