Patricia Robinne en Aline Ghys planten de vlag van WahaWorld

Kinderen leren om met creativiteit de wereld te verbeteren. Dat is in een notendop het doel van WahaWorld. In de wereld van Waha knutselen kinderen van 4 tot 10 jaar in eerste instantie een cape. Vervolgens kunnen ze badges verdienen, door opdrachten te voltooien die de sociale cohesie en het milieu versterken.
De lancering van WahaWorld heeft een drievoudig positief effect op kinderen:
-Via dit initiatief leren kinderen creatief zijn en fantaseren. In een wereld die opschuift richting automatisering en artificiële intellegentie wordt die ‘superpower’ cruciaal. 
-Ten tweede leren kinderen zorgzaam omgaan met elkaar, hun omgeving en het milieu.
-En ten slotte helpt WahaWorld kinderen om vormgeeflijk te denken. WahaWorld is opgebouwd uit vierkanten, cirkels en andere geometrische vormen. Dat geometrisch inzicht helpt om beter te scoren op wiskunde en wetenschap. 

Creatieve vrouwelijke ondernemers Aline Ghys en Patricia Robinne werken al enkele jaren samen, als collega-vennoot binnen het communicatiebureau Idearté. “Onze missie luidt dat we met creativiteit de woon – en werkwereld mooier willen maken. Die droom trachten we elke dag tastbaar te maken voor bedrijven en organisaties. Maar als we kinderen kunnen leren om creatief te zijn, dan bouw je écht aan de toekomst”, zo klinkt het.