Alken-Maes stuurt zijn 610 medewerkers (gratis) op café

Om de horeca een hart onder de riem te steken en de inspanningen van het personeel te belonen, stuurt Alken-Maes 610 medewerkers in hun bubbel gratis op café. “Het betaalbewijs van hun rondje mogen zij indienen zodat wij de eerste pintjes voor onze rekening nemen”, zo luidt het.

© Alken-Maes

Niet alleen de horeca-uitbaters kijken er naar uit om op 8 mei de terrassen opnieuw te laten opengaan, ook bij hun leveranciers wordt enorm toegeleefd naar de heropening. Alken-Maes stelt momenteel alles in het werk om samen met hun horecapartners van de heropening een coronaveilig feest te maken. 

Grote inspanningen
Bij dat feest worden ook de eigen medewerkers niet uit het oog verloren. Een bedankje voor het vele en harde werk  dat het afgelopen jaar werd geleverd aldus Manu Larose, HR directeur: “Sinds de uitbraak van de pandemie in maart vorig jaar zit ons bedrijf in woelig water. De heropening van de terrassen is voor onze mensen en ons bedrijf een zeer belangrijk moment. We willen al onze 610 collega’s de kans geven om dit straks met hun bubbel te vieren. Op deze manier willen we hen ook een schouderklopje geven en bedanken voor de grote inspanningen die zij het afgelopen jaar hebben geleverd. Het betaalbewijs van hun rondje mogen zij indienen zodat wij de eerste pintjes voor onze rekening nemen. Voorlopig blijft het nog bij een rondje trakteren, maar hopelijk kunnen we binnenkort elkaar terug  op een veilige manier ontmoeten op kantoor.” 

#eerstepintje
Vandaag is het bij Alken-Maes alle hens aan dek om de uitbaters bij te staan en hun zaak klaar te stomen voor de heropening. Afgelopen weken werden door de brouwer maar liefst 2.500 tapinstallaties gereinigd. Naast advies en materialen om hun zaak veilig in te richten lanceert de brouwer ook een online campagne #eerstepintje op Facebook waaraan hun horecapartners kunnen deelnemen. Via de sociale media wordt zeer gericht en lokaal gecommuniceerd aan consumenten dat de uitbater helemaal klaar is voor de heropening van de terrassen op zaterdag. Kenny Willems, horeca directeur: “Met onze campagne #eerstepintje geven we onze horecapartners en hun zaak extra  online visibiliteit. Concreet voorzien wij beeldmateriaal met onze merken Cristal en Maes en bekostigen wij de  advertenties om in naam van hun zaak te adverteren. Op deze manier willen we onze horecapartners nog een extra duwtje in de rug geven om een sterke start te maken nadat ze maandenlang de deuren gesloten moesten houden.” 

Geen tekort aan bier zoals in het VK
Uiteraard ziet de brouwer er ook op toe dat er weer vers bier door de tapkranen stroomt in de cafés. Willems: “Deze  week kwamen er berichten uit het Verenigd Koninkrijk dat de pubs daar met een tekort aan bier kampen. We kunnen de Belgische consument alvast gerust stellen, wij kunnen onze cafés voorzien van vers bier. Ongeveer 60% van al onze horeca klanten heeft bestellingen om op 8 mei open te gaan. We houden altijd een slag om de arm want we weten natuurlijk niet hoeveel mensen vanaf zaterdag een pintje op een terras zullen gaan drinken, maar we hebben er vertrouwen in dat we voldoende bier kunnen voorzien.”