Formule met z’n lage prijzen blijft behouden.
ALDI heeft voor z’n klanten in Gingelom een aangename nieuwjaarsverrassing in petto. Eind december 2019 gingen de werken aan de Steenweg 137 van start. De klanten zullen grote ogen opzetten, want de nieuwe winkel is met 1.200 m2 verkoopruimte maar liefst dubbel zo groot als de vorige winkel (+/- 600 m²). Vanaf woensdagochtend 8.30 uur worden de deuren van de nieuwe winkel geopend.
Om de uitbreiding mogelijk te maken, werd een naastgelegen hoeve meegenomen in de werken. De nieuwe winkel is nu over de volledige breedte tussen de Schepen Beckersstraat en Sint-Pieterstraat gevestigd. Klanten beschikken daardoor over 2 in en uitritten, langs beide zijstraten, wat de bereikbaarheid van de winkel bevordert. Boven de winkel werden 8 nieuwe appartementen voorzien.
Tijdens de werken hield ALDI ook rekening gehouden met duurzaamheid. De volledige verlichting is uitgerust met ledverlichting. Daarnaast is er een regenwater- en warmterecuperatiesysteem aanwezig met CO₂-koeling.
Focus op vers
De nadruk van de nieuwe winkel ligt duidelijk op verse producten. Klanten zullen niet naast het groeiend en kwalitatief hoogstaand aanbod vers fruit en verse groenten kunnen kijken, dat ook los aangekocht kan worden.
Naast verse groenten en fruit zijn er meer ‘convenience’-artikelen zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Daarnaast kan de klant er terecht voor een mooi aanbod aan vers vlees dat quasi 100% van Belgische afkomst is. En het assortiment verse broodjes, gebak en verse koeken, die meerdere malen per dag worden gebakken, is fors uitgebreid.
Kortom, alles is voorzien om van ALDI de ideale first stop shop te maken, een winkel waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes.
Modernisering
De nieuwe winkel in Gingelom maakt deel uit van de modernisering van het winkelpark van ALDI. Klanten zullen comfortabeler en nog eenvoudiger kunnen winkelen. De extra ruimte uit zich bijvoorbeeld in bredere wandelgangen, waardoor de klanten zich vlot en gemakkelijk naar hun favoriete producten kunnen begeven. De winkelindeling volgt het dagritme van de klanten. Starten doen ze bij de verse brood