“In tijden van crisis moeten we ons verenigen”

Horeca Sint-Truiden gaat een samenwerking aan met aankoopgroep Trinity Purchasing en bundelt de krachten voor een sterkere horeca. (NC)

© Horeca Sint-Truiden

Ik spreek voor al mijn collega’s als ik stel dat 2020 een bijzonder moeilijk jaar is waarin het noodzakelijk is om alle kosten en uitgaven te blijven herbekijken”, vertelt Koen Francis, voorzitter Horeca Sint-Truiden.

“De afgelopen maanden waren we zeer tevreden over de manier waarop Horeca Vlaanderen onze gemeenschappelijke belangen heeft verdedigd op nationaal en regionaal niveau. We willen ons nu ook ten opzichte van onze leveranciers meer gaan verenigen om betere prijzen te bekomen. Daarom gaan we met Horeca Sint-Truiden een samenwerking aan met Trinity Purchasing.

“Bij Trinity ondersteunen we al jarenlang horeca-ondernemers door krachten te bundelen en samen de scherpste prijzen te onderhandelen” zegt Dieter Schoofs, Relationship manager bij Trinity.
“We hopen dat we met deze samenwerking binnenkort ook veel Truiense Horecazaken bij onze leden mogen rekenen.”

Specialist in groepsaankopen

Trinity Purchasing is een specialist in groepsaankopen voor horeca. Ze bieden onder andere aankoopanalyses aan waarbij horecazaken het bedrijf vragen om langs te komen. Trinity bekijkt dan op welke vlakken de zaak kan besparen.
Het bedrijf kan enkele grote namen tot zijn cliënteel rekenen. Onder andere
Worldline, Renewi, AB Inbev en Duni werken met hen samen.

Horeca Sint-Truiden heeft de laatste maanden niet stilgezeten. Zo hebben ze onderhandeld met Stad Sint-Truiden over de uitbreiding van de terrassen en organiseerde ze de groepsaankoop bij Rentokil.