Brasserie ’t Veilinghuis investeert 15.000 EUR in coronamaatregelen en informeert GEES

Luc en Jan Withofs van Brasserie ’t Veilinghuis hebben hun huiswerk klaar: “Ik roep mijn collega’s uit de horeca op, om zich ook voor te bereiden op wat komen gaat. Hygiëne en veiligheid zullen de norm worden. Wij hebben richtlijnen voor onze medewerkers uitgewerkt, voor onze kinderhoek, voor leveranciers en een huishoudelijk reglement. Wij hebben ons plan voorgelegd aan Horeca Vlaanderen, dat dit op hun beurt gaat voorleggen aan de GEES. We moeten herbeginnen vanaf 0.”

© TV Limburg

Bekijk hieronder het huishoudelijk reglement van Brasserie ’t Veilinghuis

HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Beste klanten,
Beste vrienden,

De laatste tijd is er van alles veranderd, onze manier van leven, communiceren, eten, drinken, werken, en zoveel meer. Wij zijn bezorgd om de gezondheid van jullie & onze medewerkers. Daarom zijn wij zo vrij geweest een huishoudelijk reglement te maken, om samen gezond & wel uit deze crisis te komen. ’t Veilinghuis staat aan jullie zijde, met onze vertrouwde glimlach, zelfs achter ons masker.

Bedankt voor jullie vertrouwen en op de toekomst,
Jan & Luc
Team Veilinghui

1. Doorstroom
Gelieve de brasserie binnen te komen via het terras, en te verlaten via de uitgang langs de burelen van de Belgische fruitveiling. Hou hier zeker afstand van de tafels van de andere klanten.

2. Plaatsnemen
Voorheen was u vrij om plaats te nemen waar u wou.
Gelieve nu te wachten tot wij u aan tafel brengen, zodat wij de onderlinge afstand kunnen garanderen, alsook een beeld hebben van het aantal mensen dat in de zaak aanwezig is op elk moment. Zo hebben wij hier bovenop ook tijd om de tafel & de stoelen terug te ontsmetten voor uw gebruik.

3. Eet- & drankkaart
Een traditionele menukaart gaat door vele handen. Daarom hebben we nu een papieren wegwerpversie voor jullie gemaakt, zodat jullie steeds een hygiënische verantwoorde menukaart krijgen. Neem deze na jullie bezoek gerust mee naar huis, wij gaan hier steeds een aantal leuke recepten aan koppelen, zodat jullie ook thuis kunnen genieten van onze gerechten.

4. Kranten
Zoals altijd gaan wij steeds blijven zorgen voor elke dag jullie krant. Wij willen hier nu wel op aan dringen, als u de krant leest, dit steeds te doen met mondmasker & handschoenen. Zo kunnen andere mensen na u, ook nog up to date blijven van het nieuws uit de wereld.

5. Bediening van het eten & uw dranken
Onze kelner zal nog steeds bij jullie aan tafel komen voor uw bestelling, alsook voor het brengen van deze. Zij hebben steeds mondmasker & handschoenen aan, alsook alcoholgeld bij de hand. Heeft u dit liever niet, kan u dit altijd aangeven.

6. Het eten zelf
Steeds serveerden wij standaard peper, zout, tandenstokers, broodjes vers afgebakken, botercups,…. bij jullie gerechten. Deze zullen nu ook allemaal apart verpakt zijn en we zullen deze plaatsen in een bruin wegwerpzakje, dat je na de maaltijd eventueel kunt mee naar huis nemen. Als je toch een peper/zout molen wil vraag het even aan uw kelner, hij helpt jullie graag verder, na ontsmetting van deze.

7. Sociaal contact
’t Veilinghuis staat al jaar & dag garant voor een sociale & familiale ontvangst. Spijtig genoeg kunnen wij u geen hand geven, u niet eens tegen onze wang drukken, of zoveel meer. Dit wil niet zeggen dat we jullie niet appreciëren of waarderen. Wij doen dit voor jullie gezondheid & die van ons!

8. Ontsmetten
Zoals jullie waarschijnlijk wel zien, hebben wij verschillende contactloze alcoholdispensers opgehangen. Wees vrij om deze te gebruiken,
voor jullie gezondheid, en die van onze medewerkers.

9. Sanitair bezoek
Eigenlijk spreekt dit opnieuw voor zich, maar ook hier:
Hou afstand van de andere klanten als u zich naar het sanitair begeeft. Ontsmet de handen voor & na de boodschap. Hiervoor hebben wij zowel contactloze alcoholdispensers voorzien, alsook zin er nu automatische kranen, zodat er miniem contact is. Ook op de toiletten hebben we ontsmetting product; seat-cleaner  geplaatst, om u bril zelf te ontsmetten.

10. Betalen
Graag zouden we jullie willen verzoeken om zoveel mogelijk met de kaart te betalen.
Dit kan zowel bancontact, visa of mastercard. Het toestel wordt na elk gebruik ook ontsmet. Vroeger kreeg u bij de afrekening onze snoepbokaal gepresenteerd. Dit hebben we nu vervangen met kleine snoepzakjes, die u gerust mee naar huis mag nemen. Uiteraard gaan we aan elk snoepzakje een leuke quote hangen.

11. Kinderen & de kinderhoek
Gaan eten, moet natuurlijk kunnen met de kinderen. Wij willen graag echter vragen, om de kinderen niet in de brasserie vrij te laten rondlopen, maar steeds mee te gaan, om: de afstand met andere klanten te garanderen, & zeker te zijn dat ze hun handjes ook ontsmetten aan de speelhoek.

12. Afscheid nemen & vertrekken
Voor jullie vertrekken willen we jullie vooraleerst bedanken. Om ons te steunen, om jullie aan de regels te houden, zodat wij terug open zijn kunnen gaan, en verder aan onze droom kunnen werken. We willen jullie vragen dan als jullie vertrekken, dit te doen richting de burelen van de veiling, waar een drukknop staat, om langs daar te vertrekken.

Gelieve ook onze enquête in te vullen over uw bezoek, voelde u zich veilig? Wat kunnen we nog meer doen om u veilig te laten komen eten in onze Brasserie?

Bedankt om jullie aan de regels te houden,

en bedankt voor jullie bezoek en denk eraan KEEP IT SAFE.

  • we een nieuwe schuifdeur hebben gezet, voor jullie & onze veiligheid?
  • we dit jaar 81 jaar bezig zijn in de horeca?
  • we 12 alcoholgeldispensers hebben voorzien?
  • we nieuwe verlichting op het terras hebben?
  • extra stopcontacten om buiten te vergaderen?
  • Een nieuwe fietsenstalling gemaakt om elektrische fietsen op te laden
  • Op elk toilet staat een seat cleaner om uw bril te ontsmetten
  • Je kan voortaan ook onze gerechten afhalen van de brasserie, vraag de info aan de kelner of bezoek onze www / fb / instagram