Misschien was het om die verhuis te compenseren dat de verenigingen twee dagen kregen om zich voor te stellen, namelijk op zaterdag en zondag. Onder mengden zich een aantal marketeers met streekproducten. Die waren niet zo tevreden, niet over de opkomst, maar over de eerder ongelukkige opstelling van de standjes. Het was voor de bezoekers ook even wennen, maar het experiment op de parking van De Bogaard is wel voor herhaling vatbaar, want intiem, close en gezellig. Maar, als je je bier aan de man wil brengen en je staat aan de rand van het evenement, dan kan je ervan op aan dat je omzet niet die van de vorige jaren benadert. Ook al ga je door het leven als Haspo ? stadsrand. Maar daarover kan je blijven zeuren, daarover moet je de organisatoren aanspreken en vooral oplossingen aanreiken.
Deze namiddag, tussen 14.00 en 18.00 uur, staan de verenigingen er weer om je ervan te overtuigen dat cultuur vele gezichten heeft. En het loont de moeite, dat is zeker. The place to be? De parking van CC De Bogaard.
Trudomarkt vervangt de frUITmarkt
De frUITmarkt, het jaarlijkse evenement waarom culturele verenigingen hun programma?s en zichzelf voorstellen, veranderde (wellicht voor eenmaal) van naam en van locatie. Niet de tuin van de Minderbroeders, maar de parking van CC De Bogaard en de aanpalende straten waren de plek voor cultuurzoekers.