Strafke
header-stripes

Heel wat nieuwigheden bij Toerisme

Geschreven door Raf Vanmechelen op woensdag 1 februari 2017 in rubriek Truineer Tipt

Fotograaf: Stad Sint-Truiden
Sint-Truiden heeft de nieuwe toeristische gids voorgesteld. Nieuw zijn een infomagazine in vier talen, kamperen tussen de boomgaarden en heel wat extra wandelingen. Op het parcours van de fruitvallei komt een glijbaan.

 

Op dinsdag 31 januari presenteerde de stad Sint-Truiden haar nieuwe toeristische gids in het sierlijke decor van De Stadt van Luijck. Samen met meer dan 160 partners stelde het stadsbestuur er zich opnieuw garant voor een feilloze toeristische service, met bruisende activiteiten, tal van nieuwigheden en toegankelijke monumenten. Daarnaast was er ook ruimte voor een primeur: een wervend infomagazine met verrassende invalshoeken dat verkrijgbaar is in vier talen. 
 
In Sint-Truiden valt er altijd iets te beleven. In het toeristische onthaalkantoor op de Grote Markt alleen al kwamen er vorig jaar meer dan 80.000 personen over de vloer.
 
Sterkhouders afgewisseld met nieuwtjes
"Binnenkort kan je fruitig kamperen tussen de boomgaarden en nieuwe wandelingen verkennen in Gelmen en Gelinden. Verder werkten we leuke extraatjes uit voor de kinderen. Er komt een glijbaan op het parcours van de fruitvallei en ons succesnummer ‘Kato en het appelcomp(l)ot’ krijgt een opsmukbeurt. Bovendien halen we onze banden met Tongeren steviger aan en bieden we een arrangement met het mooiste van twee steden”, vertelt schepen van Toerisme Hilde Vautmans. 

De bloesemwijding lokt ruim 2.000 bezoekers en blijft de absolute voorjaarstopper. Ook ‘Sint-Truiden by Lights’ keert terug met een nieuw parcours. Er wordt ook gewerkt aan een versie by Lights, by Music. Daar is de activiteit voorzien van een muzikale omlijsting.

 "Zo’n 5.000 mensen hebben de wandeling afgelegd. De minderbroedersite was vorig jaar erg in trek: het bezoekerscijfer steeg met zowat 1.100 personen tot 12.273”, aldus nog schepen Hilde Vautmans.
 
“Het toerisme is een centrale pijler van ons beleid en bovendien één van de speerpunten in ons nieuwe citymarketingplan. De cijfers liegen daar ook niet om. Sint-Truiden is een mooie, aantrekkelijke stad, waar er iedere dag wel iets leuk te doen is. We brachten het volledige jaaraanbod opnieuw samen in een knappe infogids”, zegt burgemeester Veerle Heeren.
 
Persoonlijke invalshoek
De nagelnieuwe toeristische gids rolde zopas van de persen en valt binnenkort ook weer bij iedere inwoner in de brievenbus. Als aanvulling op deze omvattende brochure, is er sinds dit jaar voor het eerst ook een wervend magazine waar onder meer een seniorenkoppel, een groep wielertoeristen en een vriendinnenkliek Sint-Truiden vanuit een eigen invalshoek ontdekken.

 

 



Reacties



Ve zitten och op Faceboek